Gå till innehåll

The Scrape Engine [A Story Of Control]


Quantum

Recommended Posts

Hej alla därute!

 

Jag har hängt här på forumet en hel del under ett par år och har egentligen inte postat några videos

själv. Kände väl att det var dags att kasta sig ut här bland "kolla min film" med något projekt.

Så här är det!

 

The Scrape Engine (aka TSE) - A Story Of Control

 

Hur långt är du redo för att återfå förlorad kontroll? Hur långt är du beredd att gå för att skapa kontroll

och hur påverkar kontrollen dig? Kan det vara så att behovet av kontroll kan spela större roll än

sunt förnuft? TSE är berättelsen om fyra personer, alla med olika behov av kontroll. Vissa med större,

andra med mindre.

 

Inspelad: Oktober 2011 - Mars 2012 i London och Stockholm. Filmen gjordes med mycket låg budget

tack vare generösa bidrag från bland annat Frysen Airsoft, Spårvägsmuséet, City of London,

House Of Radon, Sthlm Filmcentrum, Sollentuna Bildemontering, Alucidnation, Touch Music och många fler.

 

Självklart önskar jag er kritik. Allt från hur fruktansvärd den var till hur underbar den var!

Det finns ingen kritik som inte är välkommen. Dock skadar det ju såklart inte med lite

mer av den konstruktiva typen.

 

Genre: Thriller

Längd: 41 min

Språk: Engelska (Svensk text)

Teknik: Filmad med 5D, 550D och 7D

 

Förslagsvis kan ni ta en titt på en experimentell teaser för filmen:

 

http://img440.imageshack.us/img440/6348/conceptposter08.jpg

 

Filmen (4 delar):

 

Del 1:

 

Del 2:

 

Del 3:

 

Del 4:

 

Kanske är värt att tillägga att detta var projektarbete sista året på gymnasiet.

 

//Q

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...