Kim-O Postad 17 maj 2012 Postad 17 maj 2012 Hej! Jag har en filmidé jag funderar på som inbegriper en krigsscen. Det ska vara totalt kring 20 soldater i full stridsmundering med kamouflagekläder, stridsväst, kängor, hjälmar och kamouflagefärg i ansiktet. Jag tänkte höra om några här har idéer och tankar på vart man kan få tag i sån här utrustning. I och med att det är till så många personer förstår jag att det blir svårt. Dessutom har jag inte i åtanke att köpa/hyra då detta känns som att det drar iväg alltför mycket i kostnad för en 1-2 dagars filminspelning. Jag söker därför efter en lösning att låna utrustning. Någon som har någon tanke? Jag funderar på om man skulle höra av sig till typ FMLOG (Försvarets logistiksektion) och på ett försynt sätt fråga dom, för där vet jag att det finns utrustning. Tror dock inte att Försvaret är så samarbetsvilliga för detta ändamål om man inte formulerar sig på ett bra sätt. 0 Citera
Tolin Postad 17 maj 2012 Postad 17 maj 2012 Du skulle kunna leta bland olika föreningar och se om det finns någon som kanske sysslar med just krigs-vad-det-nu-kan-vara. "Föreningen Beredskapstid 1939-1945" sysslar ju med just militären under åren -39 till -45, men kan tänka mig att det finns liknande föreningar som har ett intresse i det mer nutida. 0 Citera
Sarista Postad 17 maj 2012 Postad 17 maj 2012 vi spelade in en scen i höstas med killar från en airsoft-förening som hade egen utrustning, det kanske kan vara nåt... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.