plf66 Postad 14 maj 2012 Postad 14 maj 2012 Det är rätt intressant detta med minneskort. Under min CF-period med stillbildskameror använde jag bara Sandisk-kort under nästan 10 år. Nu har jag bytt till SD-kort, och det har blivit lite blandat med kort. Till Gopro hero hd har jag filmat en del med Transcend 32 GB sdhc klass 10, utan några problem senaste året. Transcend valde jag där pga det avsevärt lägre priset. Så har jag köpt en Canon 60D. Den klarar bara att spela in ca 10-20 sekunder, innan den bryter. Lika med tre olika kort. Då satte jag i mitt kort som oftast sitter i Canon G12:an, ett Sandisk Ultra 8 GB sdhc class 4. Det kortet klarar 60D att spela in så länge jag orkat testa, utan avbrott. Är i alla fall uppe i minst 5 min. Att köpa SDXC är inte aktuellt, för varken Panasonic-tvn eller Asus-datorn klarar att läsa dem. Men jag tar nog och köper nått Sandisk 32 GB närmaste dagarna för att kunna filma lite med 60D. Filmning med den är inte huvudsyftet, men det är ju roligare om det går. Någon med andra erfarenheter av minneskort till 60D? 0 Citera
Oller Visuals Postad 15 maj 2012 Postad 15 maj 2012 Klasserna är tillverkarnas eget påhitt, läs på förpackningen vad det är för faktiska hastigheter. Av de korten jag testat så är Sandisk de enda som håller utlovade hastigheter, iaf deras "Extreme"-serie. Panasonic Gold-kort ska även vara ett säkert kort. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.