Animarkus Postad 2 maj 2012 Postad 2 maj 2012 Hejsan! När jag har redigerat ett projekt har jag "unlinkat" vissa videoklipp på tidslinjen från sina respektive ljudklipp. Dessa ljudklipp har jag sedan tagit bort från tidslinjen eftersom jag inte trott mig behöva dem. Nu vill jag dock ha tillbaka dem. Finns det någon smart lösning för att få tillbaka de redigerade videoklippens ljud? Jag skulle kunna ta källklippen och bara lägga till ljudet under videoklippen på linjen, men detta tar lång tid eftersom det är ganska många mindre klipp som dessutom är redigerade. Ljuden skulle alltså bli för långa och måste klippas manuellt. Hoppas någon har en lösning. Tack så länge! 0 Citera
Rogge Postad 2 maj 2012 Postad 2 maj 2012 Finns det någon smart lösning för att få tillbaka de redigerade videoklippens ljud? 1. På Timeline, ställ tidsmarkören på sista framen på klipp A 2. Tryck M för att göra en Match Frame 3. I Source, tryck O för att sätta en Out Point 4. På Timeline, ställ tidsmarkören på första framen på klipp A 5. Tryck M för att göra en Match Frame 6. I Source, tryck I för att sätta en In Point 7. Dra ljudet från Source till Timeline 8. Repetera steg 1 - 7 för övriga klipp Det kan vara lite pilligt, men det fungerar. :) 0 Citera
Max_H Postad 2 maj 2012 Postad 2 maj 2012 Snart befogat med en feature request - "Re-insert audio from videofile". Inte första gången man ser den frågan. 0 Citera
Animarkus Postad 7 juni 2012 Författare Postad 7 juni 2012 Sent tack, men tack så mycket! Fantastiskt, precis vad jag var ute efter. Funkar finfint, även fast jag tycker att ett kortkommando borde implementeras för detta i Premiere. 0 Citera
Max_H Postad 7 juni 2012 Postad 7 juni 2012 Please - fyll i - alla feature requests läses: https://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.