Spaceromancer Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Jag har märkt på senare tid att dokumentärer som använder sig av svartvita gamla fotografier, på något vis har fått bilderna tredimentionella. Hur gör man det? Vad kallas den tekniken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fürni Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Kan du ge något exempel (Youtubeklipp eller dylikt)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forefalt Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Photoshop + AE. Här har du en tutorial. How To Make Virtual 3D Photos In After Effects - YouTube 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spaceromancer Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Exakt så, det var det jag var ute efter. Dokumentären om Titanic på SVT-play är ett exempel. Berättelsen om Titanic - Dokumentärfilm | SVT Play Intressant när jag såg effekten första gången men lite tröttsamt om alla måste ha det nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts