Gå till innehåll

Spela in i MPEG-2 | Ha en dvd-skiva färdig senast 1h efter produktion


emil.

Recommended Posts

Hallå!

 

Jag skulle vilja veta om någon vet en bra teknik för att bränna dvd-skivor så fort som möjligt efter avslutad produktion.

Vanligtvis så krävs det ju en längre enkodering men jag undrar om det finns någon genväg.

 

Är det någon som har några tips?

 

Mvh

Emil

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns kameror som använder denna Codec, sen är det bara att använda ett program som exempelvis TAW 5 och göra ett skivprojekt direkt från filen utan omkodning, jag gör BD skivor från färdigkodade filer med TAW 5 på under en timme.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå!

 

Jag skulle vilja veta om någon vet en bra teknik för att bränna dvd-skivor så fort som möjligt efter avslutad produktion.

Vanligtvis så krävs det ju en längre enkodering men jag undrar om det finns någon genväg.

 

Är det någon som har några tips?

 

Mvh

Emil

 

 

Spelar du in på en fw-kamera så kan ju lösningar liknande en Sony RDR-HXD870 fungera bra, det finns säkert ett antal "liknande" modeller som borde fungera bra. Jag hade en kompis som spelat in med en kamera utan fw vid ett tillfälle, och då körde vi faktiskt in det på s-video, och det såg inte alls dumt ut. Det kändes som själva dvd-formatet är det begränsande.

 

Du är ju tvungen att spela in i realtid, men kodningen till hårddisk sker ju samtidigt. Väljer du optimal kodning så kan själva bränningen sen ske snabbt, kanske nedåt 10 min för en skiva om du har 16x.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...