Gå till innehåll

Dålig kvalite på text.


sabio_proeliat

Recommended Posts

När jag gör olika textrutor mm i adobe premiere så blir kvaliten på dessa oftast, enligt mig, mycket dåliga även när man skickar tillbaka materialet till dv-kameran igen. Finns det något sätt att höja upplösningen på texten så det inte ser så "grötigt" ut när man visar filmen sedan?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att textverktyget i premiere 6.5 som jag har är ganska dålig på text och det brukar hänga sig ofta. Jag brukar göra så att jag gör en bild i samma storlek som videon i photoshop och sen kan du välja om du vill ta in hela bilden eller bara texten som ett lager.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sabio_proeliat]Okej undrar om textverktyget är bättre i 7.0 har inte den versionen.

Om man ska gära löpande text som "credits text" kör man en bildruta för sig, verkar omständigt, eller låter man texten röra sig längs bakgrunden?[/citat]

I Premiere Pro kan du göra text som rullar från botten till toppen av rutan samt text som rullar höger till vänster, sk Roll titles och Crawl titles. Du behöver alltså inte göra en bildruta i taget, det är bara att skriva i texten så sköter Premiere Pro resten.

 

Jag har inte testat att göra titlar i Premiere 6.5 och kan inte uttala mig om skillnaden. Jag tycker iaf att Premiere Pro's Title Designer ger ett mycket bra resultat.

 

När det gäller dålig kvalitet på titlar kan du titta här och ev förbättra dina titlar: http://www.creativecow.net/articles/hodgetts_philip/titles/index.html

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...