LivetSomElefant Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Check it out! Gjordes på en dag. Feedback? :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Ljuset inomhus var lite konstigt tycker jag. Överexponerad eller bara kompensation för dålig ljussättning inomhus? Budskapet gick iallafall fram. Men tycker man har sett den här typen av filmer lite väl många gånger. Men är man bara ett par styckna (för jag antar att ni inte var fler än två) så blir det lätt filmer av detta slag. Inzoomningen var snygg! När han vecklar ut Paraplyet såg det först ut som det var gjort i datorn. Men så kollade jag igen... det är nåt med den scenen som är väldigt konstigt - kan inte sätta fingret på vad. Det blir campy på något sätt. Ibland känns det också som att ni filmat för långa klipp/scener, men å andra sidan är det ju ingen biljakt vi snackar om här.. ;-) Var filmen ett skolprojekt eller bara rent spontant "nu ska vi ut och göra en film!" ? Ser gärna fler filmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PontusParson Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Ljuset inomhus var lite konstigt tycker jag. Överexponerad eller bara kompensation för dålig ljussättning inomhus? Den var ju långt ifrån överexponerad inomhus? Underexponerad var den. Jag tycker du kunde ha lagt ner lite mer tid på såret i armen. Jag har svårt för filmer som ska vara djupa, men ändå inte når fram. Det är ju såklart bara mitt tycke och smak, men jag gör hellre komedier på amatörnivå än tunga berättelser om meningen med livet. Förtydligande; Ljussättningen kan bli bättre, men lyssna fan inte på mig när det kommer till storyn. Det är ju bara som sagt vad jag tycker och jag är knappast någon filmvetare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Jag hade på känn att någon skulle komma in och rätta mig! ;) Med överexponering syftade jag mer på resultatet. Jag gissar att han filmat i för dåligt ljus och sedan ökat ljuset i redigeringsprogrammet, därav en överexponerad bild. Den var alltså underexponerad från början. Någon som hängde med i esonemanget? Inte!? Bra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts