lindisima Postad 23 mars 2012 Postad 23 mars 2012 Hej! Skulle vilja ha lite tips. Vi funderar på att göra en musikvideo i en one take. Merparten kommer att vara utomhus men den sista biten kommer vara i en lägenhet. Vi har till förfogande en Nikon D31 men jag bekymrar mig över hur svårt det kommer att vara att hålla fokus med denna kamera. Altenativt kan vi använda min egna Panasonic 171E som jag använder för att fota dokumentärt. Tänker att det är lättare att hålla fokus med den... Vill gärna att videon skall bli så filmisk som möjligt. Vi kommer att försöka hålla någorlunda samma avstånd till personerna i filmen. Bra tips och ideér välkomnas. Kanske någon av er som gett sig på en one take? Vill oxå bara tacka alla er som ger bra feedback och snabba svar på det här forumet, Max_H är en trooper vad gäller premiere. /Linda 0 Citera
OlleBlue Postad 23 mars 2012 Postad 23 mars 2012 Follow focus är ett användbart medel för att hålla fokus med D3100, men jag tror mer på din panasonic, är väl den du kan bäst så att säga? 0 Citera
lindisima Postad 23 mars 2012 Författare Postad 23 mars 2012 jo det är den ju. Men kanske inte blir lika snyggt... men om jag fotar neutralt, flat, så har jag ju mer att dra i post sen för att åstadkomma bästa möjliga look. Jag ska testfota lite och se. Men är de fler som har tankar kring detta får ni gärna hojta till. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.