Gå till innehåll

Spela in TV-spel?


Hogge

Recommended Posts

Hej.

Jag har länge varit sugen på att spela in några spel och filmrecensioner, men jag har ingen utrustning för detta. En vän till mig skaffade en USB-dosa från Teknikmagasinet, men den klarade inte av att spela in från mitt Xbox, ens då jag stängde av HD-läget.

 

Vad för utrustning rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Har du ställt in din xbox till PAL, 50 Hz eller något sådant så borde det ju funka med vilken videograbber som helst.

Enklast är nog att koppla TV-spelet till en DVD-inspelare och sedan "rippa" den brända DVD-skivan i datorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Enklast är nog att koppla TV-spelet till en DVD-inspelare och sedan "rippa" den brända DVD-skivan i datorn.

 

Förstår inte riktigt hur du tänker då.

 

 

Hur mycket är du beredd att lägga Hogge?

Eventuellt skulle jag rekommendera ett Black Magic Intensity Pro: Blackmagic Design: Intensity

Kostar dock $199, och går att få tag på via t.ex: Lindqvist Radio & tv

Dock inte säkert att det fungerar dyrt kort till trots, så vid inhandling; begär öppet köp.

 

Lycka till.

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Förstår inte riktigt hur du tänker då.

 

 

Hur mycket är du beredd att lägga Hogge?

Eventuellt skulle jag rekommendera ett Black Magic Intensity Pro: Blackmagic Design: Intensity

Kostar dock $199, och går att få tag på via t.ex: Lindqvist Radio & tv

Dock inte säkert att det fungerar dyrt kort till trots, så vid inhandling; begär öppet köp.

 

Lycka till.

Mvh /Pontus w

 

Gammal tråd kanske men jag tänkte att man i så fall kopplar videoutgången på TV-spelet till en analog videoingång på en DVD-inspelare (en sådan där som kom som ersättare till videobandspelarna) och så spelar man in. Sedan tar man DVD-skivan till datorns DVD-läsare och kopierar in innehållet till datorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...