Hyttnäs Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Hej? Detta är mitt första innlägg och jag har en fråga om jag kann bränna HD video på en dvd skiva 4,7 GB och få full upplösning 1920-1080 50i jag redigerar i Sony vegas pro 11,och filmar med en sony PMW EX 1R,man skall kunna bränna direkt från tidslinjen men det meddelar lägg i en Blu-ray disk,finns det någon som vet något om det här,mycket tacksam för svar,jag vet inget om konverterning och sånt skulle behöva lite tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Du kan exportera filmen som en fil (t.ex. fetafilmen.mov) på CD/DVD-skivan, men du kan aldrig göra en DVD-video i HD som ska spelas upp i en DVD-spelare. Då måste du ha Blu-ray. Det finns en sida på nätet som har väldigt mycket info om sådan här. VideoHelp.com - Forum, Guides, Tools and hardware lists 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyttnäs Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Tack Kimster? jag anade det,jag har en video snutt från Svenska Rally som jag skall dela ut till några och tyckte det var onödigt med en bluray på 25GB när filen är 4,35GB,jag skall kolla VideoHelp.com. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Det finns iofs ett fåtal dvd-spelare som kan spela upp 720p via hdmi om man bränner filmen som divx hd på skivan men det kan man knappast kräva av de som ska få skivan att de ska ha en sådan spelare. Så som Kimster skriver så kan du antingen exportera ut en hd-fil för att spelas upp på dator och bränna den på en data-dvd eller importera din exporterade hd-film i ett 720x576 PAL-projekt i dvd architect och bränna den som en vanlig video-dvd (utan hd då). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyttnäs Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Tack StenR jag har bränt vanlig DVD det för duga,men det syns en väldig skillnad. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts