Gå till innehåll

klippa en trailer


Davido

Recommended Posts

Hejsan allihopa? Ni med erfarenhet, hur går man tillväga när man ska klippa en trailer/pilot? har ni ett manus redan färdigt eller går ni på känslan?

 

Undrar lite hur jag ska komma framåt.. jag klipper på känsla och har några scener i mitt huvud som jag försöker få över till redigeringen.. problemet är att jag har lite svårt att skapa sammanhang mellan scenerna..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag brukar börja med inledningsklipp som sätter filmens känsla och ton, sedan kommer lite snabbare klipp där vi presenteras för huvudkaraktärens "problem" eller "utmaning". Efter det är det bara att köra på med de mest intressanta och snygga klippen du har, och i slutet brukar jag själv knyta an till något vi sett eller hört i inledningen. Ex. kvinna sitter vid bort med en man. Hon säger "Jag vet inte hur det började..", sedan har vi en massa klipp som presenterar problemet och en massa klipp som visar lite intressanta shots, sedan är vi tillbaka vid bordsscenen och ser mannen avsluta med "Hur tror du det slutar då?", sen svart. Då har du skapat en liten produkt i sig med början, mitten och slut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...