Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte om jag placerat tråden i rätt ämne.

Jag undrar då jag inte är något datorsnille, om nya Windows 8 kommer vara till någon större fördel för oss filmskapare? Om operativsystemet på något vis kommer kunna hantera processorn, RAM eller grafikkortet på något annat sätt och därmed förbättra prestandan när vi t.ex. redigerar eller exporterar?

Är det bara en önsketanke jag har att något liknande är möjligt, eller kan något faktiskt förbättras för oss?

Postad

Har för mig att 8'an går mer i riktning mot surfplattor etc. Sen kommer det säkert finnas optimeringar men själv vågar jag inte hoppas på mycket.

Postad
Har för mig att 8'an går mer i riktning mot surfplattor etc. Sen kommer det säkert finnas optimeringar men själv vågar jag inte hoppas på mycket.

Har fått den uppfattningen jag med, många videos på touchfunktioner men ingen direkt fakta om optimering.

Postad

Touch-interfacet får självklart mest uppmärksamhet, men det finns en del annat bakom.

Det kommer att ha bättre minneshantering, bättre hantering av flera bildskärmar, stöd för större hårddiskare, nytt filsystem (bara serverversionen).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...