david- Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Vet inte om jag placerat tråden i rätt ämne. Jag undrar då jag inte är något datorsnille, om nya Windows 8 kommer vara till någon större fördel för oss filmskapare? Om operativsystemet på något vis kommer kunna hantera processorn, RAM eller grafikkortet på något annat sätt och därmed förbättra prestandan när vi t.ex. redigerar eller exporterar? Är det bara en önsketanke jag har att något liknande är möjligt, eller kan något faktiskt förbättras för oss? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Har för mig att 8'an går mer i riktning mot surfplattor etc. Sen kommer det säkert finnas optimeringar men själv vågar jag inte hoppas på mycket. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Har för mig att 8'an går mer i riktning mot surfplattor etc. Sen kommer det säkert finnas optimeringar men själv vågar jag inte hoppas på mycket. Har fått den uppfattningen jag med, många videos på touchfunktioner men ingen direkt fakta om optimering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Touch-interfacet får självklart mest uppmärksamhet, men det finns en del annat bakom. Det kommer att ha bättre minneshantering, bättre hantering av flera bildskärmar, stöd för större hårddiskare, nytt filsystem (bara serverversionen). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts