OlleBlue Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Hej! Såg i en tidigare tråd att det snackades en del om pan tilt head, och sprang på en på thecinecity.com för typ, 500 dollar. Och jag är inte så sugen på att betala de, men jag är jävligt sugen på ett pan/tilt head. Det jag behöver är bara pan för tillfället, men hur svårt är det att bygga? Någon som har kunskaper inom området och kan ge råd? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moviecreator Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Hej! Såg i en tidigare tråd att det snackades en del om pan tilt head, och sprang på en på thecinecity.com för typ, 500 dollar. Och jag är inte så sugen på att betala de, men jag är jävligt sugen på ett pan/tilt head. Det jag behöver är bara pan för tillfället, men hur svårt är det att bygga? Någon som har kunskaper inom området och kan ge råd? Jag går själv i tankarna på att bygga ett motoriserat pan/tilt head. Har en polare som är elektronikkunnig och vi har spånat lite kring stegmotorer och servon från skrivare m.m. Styrningen skulle kunna bli en dosa från ett gammalt PS2 och kärnan i det hela skulle vara ett Arduinokort. Via Arduinot kan man sedan via lite programmering som jag hoppas inte bör vara allt för avancerad, säga åt den om hastighetsreglering, vilken spak från PS2dosan som ska styra vad osv. Om inte annat ett roligt och givande bygge skulle jag tro. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBlue Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Det hade varit sjukt fett! Gör gärna en tråd här om hur de går osv! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moviecreator Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Det hade varit sjukt fett! Gör gärna en tråd här om hur de går osv! Jag ska se om projektet kanske kan genomföras i sommar. I så fall blir det garanterat en byggdagbok här! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts