Kiggs Postad 23 januari 2012 Postad 23 januari 2012 Tjena! Vi ska spela in en scen där vi vill ha blodregn från taket Typ detta Frågan är HUR man ska lösa detta med minimal budget! Hur får man upp färgad vätska till taket ? Hur hade ni gjort? alla hjälp uppskattas! 0 Citera
dennislol Postad 23 januari 2012 Postad 23 januari 2012 Du kanske kan använda dig av denna rigg: 0 Citera
Kiggs Postad 24 januari 2012 Författare Postad 24 januari 2012 Ah cool! Tack så mycket! Ska se om detta funkar! 0 Citera
Linushel Postad 25 januari 2012 Postad 25 januari 2012 Det är väl bara tjockleken på "blodet" och styrkan på pump som bestämmer hur bra det blir. Men det lär ju behövas lite tryck i alla fall för att det ska bli en jämn fördelning av blodet samt en rätt stor behållare av vätskan. Men lycka till och lägg upp resultatet här så man får se hur det går :) 0 Citera
Kiggs Postad 6 februari 2012 Författare Postad 6 februari 2012 Tack så mycket och jag ska lägag upp resultatet sen Har ni något tips på hur man ska göra själva blodet? Vatten + karamellfärg är lite för tunt och ljust Hur får jag det rinnigt och samtidigt väldigt rött? 0 Citera
HamGamgi Postad 6 februari 2012 Postad 6 februari 2012 Jag kanske är helt ute och cyklar här men typ potatismjöl eller liknande för att få det lite tjockare. 0 Citera
Mattihp Postad 6 februari 2012 Postad 6 februari 2012 Blanda i blå karamellfärg också.. Samt lite soja. Potatismjöl är kanon. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.