solaris Postad 15 januari 2012 Postad 15 januari 2012 En ovnalig dag i en vanlig ma Det här klippet handlar om en familj som inte funkar så bra och får ett tråkigt slut. Jag har filmat själv med Canon 550d och klippt själv med final cut pro. Detta videoklipp tog bara en dag/natt och göra, då nu den är skickat till DI. Videoklippet får inte vara längre än 4 min högst 4 repliker, och jag vet mitt skådespeleri är inte i toppklass samt att alla scener är inte i topp klass :e ENJOY :birp 0 Citera
tikktakk Postad 15 januari 2012 Postad 15 januari 2012 Rätt fin story tycker jag. Sen borde det gå att krama lite bättre foto ur en 550d (kan vara något filter som har sabbat lite), men det kommer säkert :) 0 Citera
Tolin Postad 15 januari 2012 Postad 15 januari 2012 Jag har svårt att se saker där man helt skitit i att ljussätta, så det är väl mitt tips helt enkelt.. Ljussätt.. Det är inte svårt. Kanske.. spendera mer än en dag/natt på filmen också.. Sånt brukar hjälpa.. 0 Citera
solaris Postad 16 januari 2012 Författare Postad 16 januari 2012 Jo jag vet, svårt när man filmar själv. Jag måste sätta upp något pryl där jag ska filma (fokusera linsen) för att kunna få skarp bild där jag ska stå/vara, ex scenen jag reser mig från soffan är suddig på grund av fel fokus. Svårt och se direkt i systemkameran om klippet är skarp eller ej när man har filmat. Men jag tackar för komplimangen och tipset! (O: 0 Citera
solaris Postad 16 januari 2012 Författare Postad 16 januari 2012 Jo jag vet, detta med ljus sättningen är viktig. Speciellt när man filmar med 550D som har usel ljus sättning, tänkte köpa kanske sådana gula "arbetes lampor" typ som strålkastare för ett humant pris! d: För mycket energisnåla lampor som lyser uselt *skratt* Men tack för infot! (O; 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.