Serhildan Postad 10 januari 2012 Postad 10 januari 2012 Till min kortfilm söker jag någon som är kunnig inom after affects som skulle kunna göra glow light som i scenen där John Travolta öppnar väskan. I mitt fall kommer det vara en mindre förpackning som ska öppnas och ljuset ska vara lite starkare. Precis som på klippet så ska man inte få se på innehållet utan bara själva ljuset. Vore väldigt tacksamt om någon kunde ställa upp och hjälpa mig med detta. Hör gärna av er så snabbt som möjligt. 0 Citera
jolt_jokern Postad 10 januari 2012 Postad 10 januari 2012 Hur ser klippet ut? Det lättaste vore ju om ni använde en lampa för att få alla skuggor i ansiktet rätt osv. Här är mitt showreel Showreel 2010-2011 « Caffeine Creations 0 Citera
Serhildan Postad 11 januari 2012 Författare Postad 11 januari 2012 Hur ser klippet ut? Det lättaste vore ju om ni använde en lampa för att få alla skuggor i ansiktet rätt osv. Här är mitt showreel Showreel 2010-2011 « Caffeine Creations Klippet är inte gjort än. Kommer göras under veckan. Men eftersom det ska vara en mindre förpackning så blir det nog svårt med en lampa. Scenen kommer filmas vid lätt ljus, ungefär som en sovlampa då. Förpackningen kommer ha ett lock och när det lyfts bort så ska ljuset bli starkare ju mer det öppnas. Lite av en magic box :) Är det något du skulle tänka dig kunna göra? Hur långt tid skulle det då ta på ett ungefär? Kameran kommer stå stilla när förpackningen öppnas och scenen kommer vara i ca 3-4 sek. 0 Citera
jolt_jokern Postad 11 januari 2012 Postad 11 januari 2012 Okej. Visst, det borde inte ta så lång tid. Lägg folie i lådan så lite ljus reflekteras ur den iaf; så är det bara att förstärka det sen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.