Schmikey Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Vi ska göra en dokumentär nu efter vintern. Den ska vara mellan 5-15 minuter men vi har inga idéer alls. Någon som kan hjälpa?` Det är redan en annan grupp som har gjort om ett band så det går inte. hoppas att jag postade på rätt ställe :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim-O Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Min första tanke är att man ska göra en dokumentär om något man själv tycker är intressant. Som ett band, eller en utmärkande karaktär. Men hur vore det om man skulle göra en dokumentär om någon/något som inte är intressant? Och att man då försöker hitta det intressanta i något till synes ointressant? Det skulle ju vara ett tecken på bra berättarteknik. Typ om man skulle göra en dokumentär om en busschaufför. Eller en arbetslös. Eller en småbarnsmamma. Kolla annars om ni känner någon som känner någon. Någonstans måste det finnas en intressant personlighet. Kan ju vara någon med ett dramatiskt förflutet eller någon med någon sjukdom. Tror det finns ganska mycket möjligheter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmikey Posted January 16, 2012 Author Share Posted January 16, 2012 Ja jag håller med, vi har lite olika idéer nu men jag har ingen aning om hur vi ska lägga upp det.. känns som det kommer bli mer repotage än dokumentär.. och ja detta är vår första dokumentär. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts