Throdding Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Jag har ett problem som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med, när någonting rör sig, vad som helst, så blir kanterna väldigt... Suddiga. Jag menar inte på det vanliga, dimmiga sättet utan det ser mer ut som störningarna man kan se på slitna VHS filmer. Inte riktigt lika, men på ett ungefär. Jag filmar på kasset, kan det ha något med saken att göra? Hur som helst, kan jag lösa det här genom att ändra på kamerans inställningar? Och i sådana fall, hur då? Tack på förhand. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Det kanske behövs deinterlace'as? http://www.kinovea.org/help/en/114-deinterlace.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throdding Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Ja, att döma utav bilderna är nog det precis vad som behövs. Törs jag fråga dig hur man gör? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Google is your friend :) Oftast räcker det med att ticka i en liten box när du sparar ut din film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throdding Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Tack så mycket för ditt svar, Tolin. Googlade på det, och om jag förstått det rätt är det i princip bara att åtgärda det när man ska exportera filen, och ingenting man kan åtgärda när man spelar in? Hur som helst, tack en gång till. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spaceromancer Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 ...jag förstått det rätt är det i princip bara att åtgärda det när man ska exportera filen, och ingenting man kan åtgärda när man spelar in? Spela in progressivt istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts