Gå till innehåll

Dina ögonstenar


shAArken

Recommended Posts

Jag tänkte att vi kunde samla alla forumiters favoritfilmer som "bara måste ses" av oss andra. Ju mindre kända titlar, desto bättre.

 

För att få det snyggt och prydligt så kan vi väl posta titel, motivering samt IMDB-länk.

 

Jag kan börja.

 

TITEL: Rounders

MOTIVERING: Jag verkligen älskar fotot och musikkomponeringen i den här filmen. Matt Damon, Edward Norton och framförallt John Malkovich gör, som alltid, riktigt bra prestationer.

IMDB: Rounders - Sista spelet (1998) - IMDb

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hm. Har inte sett Dungeon Girl, men ett IMDb-betyg på 1.5 från nästan 600 röster gör definitivt en motivering nödvändig.

 

För mig är inte valet helt lätt, finns för mycket bra & inte så vanligt i hyllan! Så jag väljer Freejack med Emilio Estevez.

MOTIVERING: Den är inte revolutionerande as such, men definitivt väldigt egen & gemytligt dystopisk :-)

IMDb: Freejack (1992)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm. Har inte sett Dungeon Girl, men ett IMDb-betyg på 1.5 från nästan 600 röster gör definitivt en motivering nödvändig.

 

För mig är inte valet helt lätt, finns för mycket bra & inte så vanligt i hyllan! Så jag väljer Freejack med Emilio Estevez.

MOTIVERING: Den är inte revolutionerande as such, men definitivt väldigt egen & gemytligt dystopisk :-)

IMDb: Freejack (1992)

 

Inlägget skrevs med en stor gnutta ironi, mest för att locka filmskapare att se den. I ärlighetens namn borde alla se den för att kunna urskilja en B-film från en riktigt, riktigt kass film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...