storyteller Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Har kikat runt lite på internet efter hur man ska göra bästa widescreen effekten. Och som vanligt har internet många svar, så tänkte höra hör vad alla tycker? Det jag gjort tidigare är att jag räknat ut hur stor själva "boardern" ska vara upp till och ner till, sen gjort två svarta boxar i photoshop sen lagt in dem överst i Premiere. Hur gör ni andra? Finns det nackdelar och fördelar med vissa metoder och finns det några inställningar i kameran man kan göra från början? Jag använder en Canon EOS 600D... Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolt_jokern Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Jag antar att du syftar på att få aspect ration 2.39:1? Istället för att göra svarta boxar i photoshop så kan du göra själv sekvensen 1920x803 pixlar istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storyteller Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Jag antar att du syftar på att få aspect ration 2.39:1? Istället för att göra svarta boxar i photoshop så kan du göra själv sekvensen 1920x803 pixlar istället. Ja det kanske jag menar, vet inte riktigt vad som menas med det :P Okej finns det någon fördel med att göra frekvensen i 1920x803 istället? :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Ja det kanske jag menar, vet inte riktigt vad som menas med det :P Typ Cinemascope. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislol Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Här har du ett helt gäng letterbox-kanter. Letterbox Template Pack 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts