Gå till innehåll

Gå "hackigt"


h.cewers

Recommended Posts

Någon som sett filmen Secret Sense, heter också Stir of Echos. När Kevin Bacon vaknar upp i sitt hus i drömmen ser han när en flicka kommer in genom entren. Då rör/går hon på ett väldigt speciellt sätt. Någon som vet vad jag pratar om och kan hjälpa mig?

 

/Hugo

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=DJ-Night]Typ samma effekt som i Ring filmerna?

 

Om det är det du menar så skulle jag också gärna vilja veta. Har gubblat på det där ett tag nu...[/citat]

 

Jepp, tror vi undrar över samma sak. Det kankse skulle funka med att öka och sänka hastigheten, under väldigt korta stunder. Antagligen rätt tidskrävande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är ingen hejare på teknik, men jag kommer att tänka på spattspöken, de spattar runt i lite olika joel silver produktioner också.

 

Detta är bara en chansning, men en gissning är...

 

Skådespelaren rör sig i en fjärdedel av normalt tempo t.ex, alltså allt görs sakta sakta sakta. Det filmas i normal hastighet.

 

Sen speedas filmen upp några gånger vid uppspelning och då rör sig skådisen i normal hastighet, men alla små rörelser blir till små pulseringar. Då borde det spatta lite.

 

Men jag skriver manus så jag vet inte om det är rätt sätt att göra.

 

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...