fotothure Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Finns det någon på det här forumet som filmar med Technicolor CineStyle och Canon DSLR ? Har prov-filmat med den inställningen och det blir en väldigt brusig bild. Någon som vet hur redigeringen går till? Vilken utrustning krävs vid efterarbetet? Jag såg att FCP X saknar brusreducering! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 CineStyle har ingenting med brusnivåerna att göra - Troligtvis någon annan inställning. Har du uppdaterat firmware till senaste? Mark II's tidigaste firmware hade inte stöd för manuell exponering i film läge och kan därmed orsaka brus i lågljus situationer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotothure Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Tack för svaret Tolin! Jag har senaste firmware och filmar manuellt! Jag har filmat i mörker (svagt ljus) och det blir ingen "svärta" i bilden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Tack för svaret Tolin! Jag har senaste firmware och filmar manuellt! Jag har filmat i mörker (svagt ljus) och det blir ingen "svärta" i bilden. Kanske för att du filmat med cinestyle? o.O Dra upp svärtan så ska du nog se att du får.. svärta 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotothure Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Tolin! Vet du? Eller är det bara skitsnack du håller på med? En del ser det här som en seriös sajt där man skippar skitsnacket och håller sig till FAKTA. Du tycks svara på sådant som du inte har en aning om, lägg av med det! Föresten hur drar man upp svärtan i kameran? Kan du beskriva det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Var är moderatorn??? Det är nog så att svart inte blir svart ut från kameran med Cinestyle, så här beskrev någon det på Philip Blooms blogg: "the luma range for the technicolor cinestyle is actually 16-255, it just rises the black level " 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 I kameran är det självklart ingen svärta eftersom cinestyles färginställningar är "platta". Du måste använda Cinestyles egna LUT buddy i ditt redigeringsprogram, så återfår klippen sin färg och svärta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Tolin! Vet du? Eller är det bara skitsnack du håller på med? En del ser det här som en seriös sajt där man skippar skitsnacket och håller sig till FAKTA. Du tycks svara på sådant som du inte har en aning om, lägg av med det! Vet exakt vad jag snackar om :) Tyvärr verkar du ha installerat ett picture preset på din kamera utan att ha någon aning alls om vad det är till för. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotothure Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Tack till StenR och gonefishing det var vettiga svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Tack till StenR och gonefishing det var vettiga svar! Nästa gång kanske du bör läsa vad det är du installerar på din kamera ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts