neolit Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Hej. Har jobbat med en video sedan ett tag tillbaka. Igår var det dags att se den på tv. Tyvärr verkar den behövas de-interlace då det blir ganska hackigt vid rörelse. När jag pausar ser jag horisontella streck. Processens förlopp med skapandet av denna video: 1. Fångad från VHS - MPEG2 (windows) 2. Konverterad till "Apple Intermediate Codec" för att kunna redigera i FCP 3. Komprimerad med Compressor 4. Skapad dvd med DVD Studio Pro Har någon lösning på detta? Tacksam för svar/ Neo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Hej! Jag redigerar i Adobe Premiere Pro och måste också deinterlacea varje klipp innan jag redigerar det i Adobe. Först konverterar jag det i lossless format, sedan kör jag in det i VirtualDub och går in på "Deinterlace" -> "Discard Field 1". Sedan tar jag bara "Resize to XXX x XXX" och renderar klippet. Resultatet blir kliniskt (Även om jag blir skeptisk på kvalitén). Men jag tycker Discard field är det bästa sättet för mig. Ibland funkar det dock inte, som t.ex. när ett objekt rör sig väldigt mycket och man ska keya ut det. Då kan ränderna bli allt för uppenbara. Har dock inte hittat någon lösning på det än. Hoppas detta hjälpte något! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 RE:Vision Effects, Inc. : Products: FieldsKit Inte gratis, men smidigt och bra direkt i FCP eller PPro/AE. //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts