amazon Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Tjena! Har en del frågor att ställa angående ett skolprojekt jag fått. VI ska göra en stillbildsfilm om någon släktning då jag intervjuat min farmor om hur hon levde under WW2 Hade två tankar angående ett intro jag kommer ha. Det första: En klassisk ''roll down'' med rullande siffror som börjar på 5-1 om ni förstår vad jag menar, som denna Tänkte även på en annan grej, om ni kollar på denna: Compadre « Månharen Film & TV efter 5 minuter och 30 sekunder, så blandar de stillbilder och video i bakgrunden. Tänkte göra ungefär likadant, fast i stället i bakgrunden ha mer ''riktiga'' videos som slagskepp från WW2 och flygplan som är i luften m.m. och ha olika stillbilder framför de (som i videon) som börjar från 2011-1930 (Fast man tar ca var 10:de år) Någon som har förslag på hur man kan göra?? MVH Axel 0 Quote
Max_H Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Låter som ett idealiskt projekt för Adobe After Effects eller Apple Motion. (Även om det GÅR att göra i en vanlig redigering också) //Max 0 Quote
amazon Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Äger inget av AE eller Apple Motion. 0 Quote
StenR Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Ser här att det går att göra både i Sony Vegas Movie Studio och Premiere Elements: Easy Way To Picture In Picture Using Sony Vegas Movie Studio Platinum 9 - YouTube Adobe Premiere Elements 10 * Creating a picture-in-picture overlay Vad äger du då? 0 Quote
AndTuts Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Och i final cut med en plugin, till och med i final cut express länk till plugin: 50 Point Bezier Matte 0 Quote
Recommended Posts