Mandork Postad 21 juli 2002 Postad 21 juli 2002 Så vitt jag förstår så har ett antal av medlemmarna här på forumet kunskaper inom programmeringens ädla konst. Själv är jag rätt ny på området och har mestadels sysslat med Java, men what the hell.. Undrar nu om några här på forumet har lust att tillsammans göra ett manusprogram som vi kan distrubiera gratis på nätet. I ärlighetens namn ska jag väl också säga det att eftersom jag inte kan C eller C++ så kommer jag fungera som någon slags tyrannisk arbetsledare :) 0 Citera
mrhaze Postad 22 juli 2002 Postad 22 juli 2002 VB är mycket simplare, och med det nya VB.NET så är det nu i full C++ klass. Jag är på, men isåfall behövs mer organisation och ett antal seriösa proggare (och gärna nåt chattrum... irc etc, forumet håller inte för det). 0 Citera
Mandork Postad 22 juli 2002 Författare Postad 22 juli 2002 VB är ju enkelt, men det fungerar ju bara under Windows, vilket är en nackdel. Men om det är vad folk kan så är det ju såklart det som gäller. Kan ju säga nu också att fler anmälningar inte behöver skickas. Pace meddelade att Frantic håller på med ett svenskt manusprogram (vet dock ej i vilket programmeringsspråk). Eventuellt så kommer det öppnas ett nytt forum som behandlar just ämnet i fråga, men det är, precis som jag sa, bara eventuellt. 0 Citera
Pace Postad 22 juli 2002 Postad 22 juli 2002 [citat=Mandork]VB är ju enkelt, men det fungerar ju bara under Windows, vilket är en nackdel. Men om det är vad folk kan så är det ju såklart det som gäller.[/citat] Med .NET (VB.NET/C#.NET m.fl.) kan du skriva plattformsoberoende applikationer som kompileras till MSIL (ett metadataspråk som kan kompileras till vilken plattform som helst - om Microsoft släpper en Unix/Linux kompilator först d.v.s). Jag håller på med programmering (endast för film!), men det gäller visserligen webbapplikationer (ASP och VB.NET för ASP.NET) och är inte direkt insatt i programutveckling. Det här forumet är ett exempel på ett av mina verk! :e [citat=Mandork]Kan ju säga nu också att fler anmälningar inte behöver skickas. Pace meddelade att Frantic håller på med ett svenskt manusprogram (vet dock ej i vilket programmeringsspråk). Eventuellt så kommer det öppnas ett nytt forum som behandlar just ämnet i fråga, men det är, precis som jag sa, bara eventuellt.[/citat] Det stämmer (skrivs i VB.NET f.ö.). Jag har inte fått kontakt med Frantic än, men när jag får det så märker ni om det kommer upp ett nytt forum eller inte ;). Annars meddelar jag här i tråden! I det forumet kan ni i så fall komma med förlsag, tips och idéer kring projektet. Det blir så att säga ett manusprogram för filmskapare - av filmskapare. Med andra ord anpassat efter våra behov. 0 Citera
Mandork Postad 22 juli 2002 Författare Postad 22 juli 2002 *Mandork börjar råplugga VB.NET* :) 0 Citera
Pace Postad 24 juli 2002 Postad 24 juli 2002 Nu är det nya forumet skapat (Utveckling av manusprogram), det ligger under kategorin Övrigt på forumstartsidan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.