anders10 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Hej! Kollade några klipp på youtube där dom jämför dels Zoom H1 med Tascam DR-05 och även några tester på den större DR-07. Verkar som bra grejor! Om man nu inte är allt för petig i alla fall.. Har tydligen kommit en direkt utmanare till Zoom H4n som heter Tascam DR-40. Jag gillade vad jag såg och vad jag läst. Är det någon här som använder sig av Tascam? Är det ok prylar? Kan man köpa dom i sverige? Vänligen Anders Nilsson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Gillar inte ORTF-stereo framför XY så där faller den för mig. Storleken kan vara både en fördel och en nackdel så den är ingen deal breaker för mig. Men om jag vill ha en stereoinspelning så är det oftare en XY låter bra mycket bättre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 P. Bloom rek. Tascam över H4n iaf.En annan Tascam förmodligen :) Med XLR. Edit: tänkte bara på Tascam DR 05 Pre-Ampen på DR 40 verkar bra mycket härligare än Zoomens måste jag säga efter en snabb lyss på olika tester :) Priset är riktigt nice också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Vem? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts