Davido Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Hejsan allihopa! Jag letar efter arkivbilder från olika tidsperioder i Sveriges historia och 20-50-90 tal och undrar om Ni har några tips på var jag kan hitta dessa? Har kollat med SVT:s arkiv men de är för tok för dyra för min lågbudgetproduktion, tror priserna ligger nånstans på 4000 per påbörjad minut/klipp och då är det endast för festivaler... Mycket tacksam för tips på alternativa arkiv! 0 Quote
Morse Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Har du kollat med privatpersoner? Jag tror många har saker i sina gömmor och kan släppa det för någon hundring... 0 Quote
Davido Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 Hej nej, det har jag inte gjort.. men det är rätt specifika klipp.. tror du att folk sitter inne med typ bilder från Stockholm på 50- talet.. ? Jag vet inte.. finns det inte några bra arkivforum på nätet? 0 Quote
Morse Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Måste ju finnas super-8 rullar. Och om nu ekonomin tryter så kanske du kunde få tag i en del av filmerna den vägen och resten via dyrköpta SVT? 0 Quote
Davido Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 det är nog en bra idé men jag har ingen aning om var eller vem jag skulle vända mig till ? 0 Quote
Morse Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Det finns ju sånadär firmor som lägger över Super-8 och VHS till DVD, du vet vad jag menar? Hör av dig till en sån firma och fråga om de kan höra runt bland sina kunder. Sätt upp lite lappar på olika anslagstavlor och sök via internetforum. Förslagsvis. 0 Quote
Recommended Posts