Gå till innehåll

"Three" - rewrite - 5 sid


The Swede

Recommended Posts

ja det var luddigt och slarvigt formulerat, jag ber om ursäkt.

 

Förklaring: 15: e våningen, höghus - man kan bo i ett sånt.

"förklarande av dialog": mitt sätt att säga; förklarar/berättar självklara saker igen o igen för säkerhets skull. (kolla såpor)

 

Det kanske inte var så bra förklaringar men va fan... du är väl inte nån jävla principryttare? =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

jag tror du måste ändra "Route 66" i ett av manusen. Den vägen är gammal och har idag ersatts av nya motorvägar. Själva "Route 66" är ganska död i dagsläget. Läste om detta i nått resemagasin, de enda som använder "Route 66" är nostalgiker som vill ha lite Easy Rider känsla!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag började läsa "The girl" och kom inte längre än till första scenen innan jag började kräkas.

 

Hur filmar jag att det är flickans 16-årsdag. Ett manus är ingen bok - det skall beskriva sådant som syns i den färdiga filmen - sådant som går att filma - hur filmar man "It's her 16th birthday today" ?

 

 

 

Du måste berätta - berätta med handling och ord. Kan förstå varför de sågar dig med fotknölarna.

 

 

Te.x. så kan hon få ett kort där det står att det är hennes Sweet 16 eller så finns det 16 kort på tårtan hon blåser ut eller så säger hennes fader - "Tänk att du redan är 16 år jag minns när du föddes det var som igår"

 

Rekommederar att du läser några bra filmmanus för att få en uppfattning om hur man skriver manus.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...