anders10 Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Hej! Jag vet att det inte är det ultimata, men jag skulle behöva köpa mig en laptop som klarar att redigera AVCHD med Sony Vegas Movie Studio 11. Räcker det med en Intel Core i5 eller måste man ha en i7? Den får max kosta 10. Kan köpa lättare begagnad med! Vilken Processor är mest prisvärd? Kanske någon AMD istället för Intel? Någon sa att ramminnet inte var så viktigt och att 4gb räcker om man har en bra processor, men det låter märkligt tycker jag. Är här någon som använder sig av bärbar när ni redigerar HD? Hur stor skärm är lämplig? Tacksam för alla tips! Vänligen Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 http://forum.voodoofilm.org/datorteknik/31354-laptop-eller-stationaer.html#post217821 Japp, det är mycket svengelska på forumet. Men med "laptop" brukar man mena bärbar dator, och så gör säkert trådstartaren också... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Ha ha jag hade kunnat skriva samma sak som plf66. Martin, det skadar inte att vara lite tydlig och kom igen, det här var ju skitkul ju. Mvh /Pontus w 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Men herregud... jävla bitterforum! Tryck på länken innan du besvärar dig. Hur 17 ska man se att det är en länk när du frågar "Laptop eller stationär?"? Personen som startade tråden har ju redan skrivit att han vill ha en bärbar dator, varför då ställa frågan? ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts