kewiiiin Postad 20 september 2011 Postad 20 september 2011 Skulle behöva hjälp med vad man ska ha för mygga (mikrofon) som är trådlös,och tar upp ljudet direkt in i kameran, Jättetacksam för svar (= 0 Citera
Mattihp Postad 20 september 2011 Postad 20 september 2011 Det är inte själva mikrofonen som är trådlös, du har istället sändare och mottagare. Här ett exempel: Sennheiser EW122-P G3-G kameramott+riktad mygga+ficksändare Video > Ljud > Mikrofoner trådlösa > Sennheiser > köp den hos Scandinavian Photo AB 0 Citera
superD Postad 1 januari 2012 Postad 1 januari 2012 jag är också på jakt efter en trådlös mygga, men jag tycker den som länkas ovan är i dyraste laget, finns det nån som är billigare? jag har tänkt använda den till en xha1 eller i zoom h4n 0 Citera
monnexs Postad 1 januari 2012 Postad 1 januari 2012 Det är inte själva mikrofonen som är trådlös, du har istället sändare och mottagare. Här ett exempel: Sennheiser EW122-P G3-G kameramott+riktad mygga+ficksändare Video > Ljud > Mikrofoner trådlösa > Sennheiser > köp den hos Scandinavian Photo AB Antar att man får lite vad man betalar för. Azden WMS Pro ska dock vara billig. Osäker på om den kör på tillåten svensk frekvens också. Men om du ska koppla en trådlös mygga till zoom h4n låter ju nästan lite onödigt. Åtminstone om det endast är en som ska myggas. Då kan man ju bara koppla en mygga med sladd direkt till zoom h4n och stoppa zoomen i fickan på personen istället för mygg-sändaren. 0 Citera
superD Postad 1 januari 2012 Postad 1 januari 2012 jo, men jag vill helst ha en till kameran, för att slippa synka ljudet... däremot så kan det bli så att jag även använder den till h4n också. fast jag kör hellre med en bra mygga med sladd till h4n än att köpa en billigare(sämre) trådlös, till kameran. tycker dock att det borde gå att hitta ett billigare märke än sennheiser, som fortfarande är bra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.