Jump to content

Trådlös Mygga som tar upp ljudet direkt i kameran.

kewiiiin

Recommended Posts

• 3 months later...
Det är inte själva mikrofonen som är trådlös, du har istället sändare och mottagare. Här ett exempel: Sennheiser EW122-P G3-G kameramott+riktad mygga+ficksändare Video > Ljud > Mikrofoner trådlösa > Sennheiser > köp den hos Scandinavian Photo AB

Antar att man får lite vad man betalar för. Azden WMS Pro ska dock vara billig. Osäker på om den kör på tillåten svensk frekvens också. Men om du ska koppla en trådlös mygga till zoom h4n låter ju nästan lite onödigt. Åtminstone om det endast är en som ska myggas. Då kan man ju bara koppla en mygga med sladd direkt till zoom h4n och stoppa zoomen i fickan på personen istället för mygg-sändaren.

jo, men jag vill helst ha en till kameran, för att slippa synka ljudet... däremot så kan det bli så att jag även använder den till h4n också.

fast jag kör hellre med en bra mygga med sladd till h4n än att köpa en billigare(sämre) trådlös, till kameran. tycker dock att det borde gå att hitta ett billigare märke än sennheiser, som fortfarande är bra.