Gå till innehåll

Hjälp med val av utrustning till nattscen? (bråttom)


Raw

Recommended Posts

Hejsan alla voodoofilmare! Hoppas allt är bra med er!

 

Jo, jag håller på med en ny kortfilm som vi satsar stenhårt på nu under projektarbetet. Är mitt uppe i att söka stöd från diverse resurscentrum (återkommer om det).

Jag hade gärna sett att vi fixat en elektriker till denna inspelning men de kan bli svårt så vill gärna backa upp med förslag på hur vi skall ljussätta denna scen.

 

För ett år sen gjorde jag en musikvideo där jag experimenterade massor med ljussättningen och HÄR kan ni se resultatet -(klicka vidare till Musikvideo / HALLOWEEN THEM REMIX - RONALD JENKEES ("varning" ...ingen story i musikvideon, bara experimentell med ljussättning och klippning)

 

I musikvideon så hyrde jag en elgenerator och köpte en 1000w bygglampa. Dock skulle jag vilja ha lite starkare lampa till denna produktion då de inte kommer vara lika konsentrerad rök som fångar upp allt ljus, utan denna gång skall de vara lite mer disigt. Jag kommer att hyra ifrån Ljud & Bildmedia (om ni inte vet av något bättre företag för mitt ändamål)

 

Dessa är deras produkter > Ljud & Bildmedia (Belysning / Elgeneratorer)

 

Skulle vara toppen om någon kunde hjälpa mig att göra ett urval. Vi skall alltså spela in utomhus och de kommer nog vara någon grad kallt.

 

/Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...