Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag undrar vad som egentligen är den största skillnaden mellan 7D, 5D & HMC151. Då tänker jag på bildkvalité, hur bra bilden "följer" med? (tänker då också på när hmc151 kostar ca 33000:-, och tex 7d hus ca 11500:-)

Filmar med både 5d och 7d, men funderar på att köpa mig en Panasonic HMC151. Det jag mest kommer att filma är skateboard.

Vill helst slippa det här med att byta objektiv och bygga ihop min filmutrustning varje gång jag ska filma.

Mvh / Anthony

Posted

Det var det jag tänkte. Men vad tycker ni är det bästa valet om man ska filma sport, vid detta tillfälle då skateboard?

Har läst mycket om HMC151 och den verkar ju vara riktigt grym, vad tycker ni? Det är ju trots att allt en videokamera.. känner att DSLR inte riktigt hänger med (snabba rörelser), eller är det jag som kanske inbillar mig?

Kan heller inte bestämma mig om 7D eller HMC151 är bäst för mig..

Posted

För skate skulle jag inte tveka en sekund på att välja HMC istället för DSLR. Visst, det kan bli toksnyggt med DSLR, men det skulle jag se som ett komplement.

//M