Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Återigen ett graderingstest för färger. Hoppas ni inte börjar tröttna. Men det är av er hjälp jag känner jag kommer närmare och närmare ett bra resultat :)

EDIT: Är väldigt säker på att jag ändrade särskrivningen i rubriken men tydligen blev den inte ändrad. Ursäkta om ni är lika allergiska mot särskrivning som jag ;)

Postad

Jättekul att se hur du rör dig framåt hela tiden! :D

Själv gillar jag inte den varma tonen på svenskt landskap - Oavsett om det är soluppgång eller solnedgång så känns det som att kalla färger är mer i sin ordning, men jag antar att färgvalet spelar en roll i historian du försöker berätta, och då kan man ju inte säga mycket :) Har inte mycket att säga annars för min del, det börjar se ganska klockrent om du frågar mig. Fast var försiktig med färgerna, försök alltid behålla iallafall lite av det gröna i träden, eller det blå i himlen etc, annars får du den där sepia-looken som (enligt mig) är ganska smaklös.

Men som vanligt har du gjort ett väldigt "solid work" :) Även i de bästa filmerna finns rum för finputsning, tror du börjar närma dig en final look. Bra jobbat :bire

Postad
Jättekul att se hur du rör dig framåt hela tiden! :D

Själv gillar jag inte den varma tonen på svenskt landskap - Oavsett om det är soluppgång eller solnedgång så känns det som att kalla färger är mer i sin ordning, men jag antar att färgvalet spelar en roll i historian du försöker berätta, och då kan man ju inte säga mycket :) Har inte mycket att säga annars för min del, det börjar se ganska klockrent om du frågar mig. Fast var försiktig med färgerna, försök alltid behålla iallafall lite av det gröna i träden, eller det blå i himlen etc, annars får du den där sepia-looken som (enligt mig) är ganska smaklös.

Men som vanligt har du gjort ett väldigt "solid work" :) Även i de bästa filmerna finns rum för finputsning, tror du börjar närma dig en final look. Bra jobbat :bire

Tack igen Tolin!

Jag har faktiskt tänkt lika som du, att man ska behålla det naturliga och det är faktiskt vad jag gjort i den rikiga gradingen i filmen. Jag kände bara här att jag ville göra det lite mer extremt så before/after blir lite mer dramatiska. Men du har helt klart rätt.

Tack så mycket, jag ska fortsätta försöka jobba mig uppåt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...