Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, som rubriken lyder så har jag försökt att importera mina klipp till FCP, dessa är då .xml-filer, men när jag gjort det blir jag ombedd att välja ett "translation document". Jag har försökt med allt material jag har men får det inte att fungera och jag har även försökt läsa mig till hur man gör med trasiga .xml-filer, men ingenting säger ju egentligen att filen är trasig utan bara att jag behöver något som "översätter den". Jag har även läst att det kan bero på att jag har en för gammal version som inte stödjer filen, men innan jag drar mina egna slutsatser och riskerar att sabba hela produktionen så vill ja be er där ute om råd.

Någon som varit med om något liknande själva eller vet vad jag kan göra åt detta?

Tack på förhand!

Posted

Faktum är att jag inte har exporterat filerna alls. De låg som .xml-filer på minneskortet i kameran från första början. Och jag kan ju inte heller exportera rätt om jag inte kan öppna filerna som dom är i nuläget..