Gå till innehåll

Bildstorlek i Premiere


Filip

Recommended Posts

Jag har redigerat en grym fighting film i Adobe Premiere och det funkar utmärkt. Men när jag lägger tillbaka filmen på min dv kamera och kollar på teven så försvinner bilden lite i kanterna. Alltså bilden är för stor. Det är inte teven för det blir likadant i kamerans LCD skärm. Kan man minska bildstorleken eller nåt sånt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm.. Du få nog koppla in en TV om du vill se exakt, eller kolla genom

kameran.

Vill du lägga på samma effekt på Flera klipp kan du högerklicka på klippet med effekten och välja "Copy Attributes" (eller va det heter) välja ett nytt klipp, "paste attributes" Om jag inte minns fel.

Om inte annat kan du kolla i Instruktionsboken..

Länk till kommentar
Share on other sites

Filip: Har inte jobbat i Premiere men programmet borde ha något som heter Safe Area. Det är ett antal procent in på bilder från kanterna som borde markeras med något. Håller man sig innanför den så kan man vara ganska säker på att alla ska kunna se texten.

 

Att förminska bilden låter lite sådär eftersom bilden klipps olika mycket av olika TV, samt ibland inget alls av projektorer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...