Gå till innehåll

Nytt test, "fantasy world"


Gahmberg

Recommended Posts

Hallå på er,

 

Nu har jag gjort ytterligare en liten "kortfilm" eller vad man ska kalla det.

Syftet med denna filmning var till en början att testa hur det blev när man filmade från bil, och utifrån det så klippte jag ihop en liten story. "Car dolly test", typ.

 

Som jag i mina tidigare inlägg nämnt är jag ny inom området (hur länge man nu får säga att man är det) och uppskattar att feedback, vad som är bra samt vad som är dåligt och vad jag bör tänka på! Som vanligt är det lillesyrran som blir utsatt för diverse hemskheter!

 

Titel: Fantasy World

 

Längd: 2:22

 

länk:

 

Hoppas på lite feedback nu,

 

/ Gahmberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej.

Nybörjare som jag är så har jag inte så mycket tips och trix att komma med.

Nöjer mig med att säga att jag gillar vinklarna, effekterna och skådelspelet från syrran din :)

 

Tack! Uppskattar verkligen feedbacken!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ändock lite att tillföra. Jag tycker att färgpaletten du använt för korrigeringen inte känns "rätt" direkt, det känns lite tamt och allmänt platt, ser man till det här med "fantasy world" så kanske man skulle ha lite färggladare eller mörkare färger allmänt, eftersom fantasi handlar om just det här med att vi framställer det abnormala i våra hjärnor, ofta med en viss stämning i, inte helt platt. Jag har även lite på videoeffekterna, en sådan sak skulle kunna vara att röken utvecklas alldeles för snabbt när foten slår ner i backen runt 1:49, dessutom kommer både sprickor och rök innan foten vidrör marken. Detta är bara en detalj och jag förstår att du inte tänkt det så. En annan, lite mer relevant grej skulle kunna vara att du anpassar rökens färger till kompositionen, det känns inte som det riktigt passar in så att säga, känns lite för ljust och lite för brunt jämfört med resten av miljön.

 

Men till sin helhet är det dock ett bra jobb, med lite småmissar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ändock lite att tillföra. Jag tycker att färgpaletten du använt för korrigeringen inte känns "rätt" direkt, det känns lite tamt och allmänt platt, ser man till det här med "fantasy world" så kanske man skulle ha lite färggladare eller mörkare färger allmänt, eftersom fantasi handlar om just det här med att vi framställer det abnormala i våra hjärnor, ofta med en viss stämning i, inte helt platt. Jag har även lite på videoeffekterna, en sådan sak skulle kunna vara att röken utvecklas alldeles för snabbt när foten slår ner i backen runt 1:49, dessutom kommer både sprickor och rök innan foten vidrör marken. Detta är bara en detalj och jag förstår att du inte tänkt det så. En annan, lite mer relevant grej skulle kunna vara att du anpassar rökens färger till kompositionen, det känns inte som det riktigt passar in så att säga, känns lite för ljust och lite för brunt jämfört med resten av miljön.

 

Men till sin helhet är det dock ett bra jobb, med lite småmissar.

 

Tack för att du tog dig tid att ge lite feedback, de saker du sa ska jag absolut tänka på!

Är inte heller helt nöjd med färgerna, får helt enkelt jobba lite mer på det nästa gång!

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...