Gå till innehåll

Nybörjare söker samarbete


Torpeden

Recommended Posts

Var hälsade ni filmintresserade!

 

Jag ska gå rakt på sak för att inlägget inte ska bli alltför långt. Jag är en 17-årig (18 i oktober) nybörjare inom filmvärlden. Jag har under en ganska lång tid fattat stort intresse för allt som har med film att göra och jag vill nu utveckla mina kunskaper så mycket som möjligt. Av denna anledning undrar jag om det finns någon här på Voodoofilm som har ett väldigt simpelt filmprojekt igång just nu eller som planerar att dra igång ett snart i Stockholmsområdet som skulle kunna tänka sig att ha med mig på sitt set. Som sagt är jag ny inom detta område och därför är det väldigt lämpligt om jag är med i ett litet projekt, förmodligen något utan budget. Jag är väldigt intresserad av regi och skådespel, men när man är gröngöling är det svårt att vara kräsen, så jag kan tänka mig att hjälpa till med vad som helst; hålla i micken, hjälpa kameramannen etc. Jag vill helt enkelt vara med på ett set och se hur det ser ut.

 

Just nu har jag sommarlov; jag har ungefär en månad kvar innan jag börjar trean på gymnasiet, så det är just under den perioden som jag har tid att arbeta med film.

 

Jag vill gärna syssla med det här när jag blir stor och då är det bra att komma igång så tidigt som möjligt. Hittils har jag sökt efter praktik på Filmbasen och frågat efter hjälp hos några andra filminstitutioner men no luck där. Nu vänder jag mig hit. Det vore riktigt trevligt om någon hojtade till!

 

Just det ja, kanske bör nämna att jag självfallet inte begär någon som helst ersättning för att hjälpa till. =)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Var försiktig med att hamna i en "gratis-loop" bara. Vips så är du 25 och jobbar fortfarande gratis (It happens).

Att betala 50 spänn för ett par extra händer på inspelningsplatsen är en väldigt bra deal som många säkert skulle hoppa på, och sen kan du öka allteftersom du får erfarenhet. Jag vet att det kan kännas dumt att ta betalt när man själv är anser det vara ett "privilegium" att få närvara vid inspelningen, men det är faktiskt det smartaste du kan göra. Det är bara börja annonsera ut dina tjänster, och det behöver ju inte vara filmrelaterade kunskaper - Räcker med att du säger att du kan springa ärenden, bära och flytta utrustning och enklare sysslor av den typen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alright, I see. Tack för tipset. Dock lär jag inte begära någonting på ett tag då jag överhuvudtaget har svårt att hitta folk som är intresserade. Denna tråd är ett bevis på det, eh?

Det är bara ett bevis på är att folk är dåliga på att dra igång projekt ;) Gäller att vara ute i god tid och ha tålamod - Har ingenting med intresse eller krav att göra :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...