remote Postad 17 juli 2011 Postad 17 juli 2011 Videotema att en förälskelse är den bästa inspirationen i livet. Detta gestaltas av förälskade par. Videon avslutas med att visa installationen "Paradiset" som är uppförd i Moderna Museet trädgård, som symboliserar det ljuva livet som Adam och Eva hade i Paradiset. Längd: 2:21. Använt en kompaktkamera Lumix LX5 i HD 720p. Redigerat i Sony Movie på PC. 0 Citera
Mattihp Postad 17 juli 2011 Postad 17 juli 2011 Helt ok bildkvalitet. Men ryck och skak även i bilderna som man känner skulle kunna vara helt statiska. Också lite trist med bara vida bilder. 0 Citera
remote Postad 17 juli 2011 Författare Postad 17 juli 2011 Jag förstår dina kommentarer. Videon har vissa brister och kanske ska jag tillägga att Video är en "demo" för att marknadsföra musiken. Det är stört omöjligt att få folk att lyssna om det de inte samtidigt får något att vila ögonen på. Demon är till för att hitta en artist och producent som vill ta hand om musiken, sen lär de göra en ny video... Jag är väldigt glad att du tog dig tid att skriva några kommentarer. Ser gärna att fler kommenterar! Jag har på kort tid laddad upp 3 st videos. Det finns alltså gott om material för den har tid och vill hjälpa mig att snabba upp min utveckling med att göra musikvideos. 0 Citera
Mattihp Postad 17 juli 2011 Postad 17 juli 2011 Om du ändå håller till i Sthlm så får du hojta till i höst om du behöver hjälp och/eller feedback :P Jag har stativ, kamera och utbildning... 0 Citera
remote Postad 20 juli 2011 Författare Postad 20 juli 2011 Apropå stativ. Det är ibland svårt att använda, men du har rätt att jag skulle kunnat använda det i många av mina videoklipp. Ett sånt där enbens-stativ skulle göra susen i mitt fall. Jag går och köper mig ett. Kanske två, se nedan... Borde köpa ett stativ och skicka till SVT mfl där det blir allt vanligare med filmning utan stativ eller räls. Tyvärr mycket tråkigt att se dessa skakiga bilder. Jag tycker att produktioner som ska ses av så många borde ges en högre kvalitet. Tråkig utveckling... 0 Citera
Mattihp Postad 20 juli 2011 Postad 20 juli 2011 Apropå stativ. Det är ibland svårt att använda, men du har rätt att jag skulle kunnat använda det i många av mina videoklipp. Ett sånt där enbens-stativ skulle göra susen i mitt fall. Jag går och köper mig ett. Kanske två, se nedan... Borde köpa ett stativ och skicka till SVT mfl där det blir allt vanligare med filmning utan stativ eller räls. Tyvärr mycket tråkigt att se dessa skakiga bilder. Jag tycker att produktioner som ska ses av så många borde ges en högre kvalitet. Tråkig utveckling... Hur är stativ svårt att använda? Om du skall köra handhållet så måste du isf ha stabilisering och koncentrera dig mer på att hålla stilla eftersom de "stötar" i rörelserna som uppstår blir bra mycket mer störande än vad man ser på tv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.