LEJ Postad 16 juli 2011 Postad 16 juli 2011 Hej! Jag har en i7, klockad till 3,4ghz 12gb ram OS på SSD Videofiler på Raid 5 Nvidia GTX 275 Jag har nu börjat med en del projekt med mycket media i projektet men också många kameror/strömmar i timelinen, flera vinklar som ska klippas emellan mm. Jag tycker att det är riktigt drygt nu att klippa, så vad tror ni är min väg till ett lite snabbare flöde i programmet, renderingstiden är ovesäntligt. Jag har läst om mercurymotorn som kom med CS5 och att den ska snabba upp flödet vid redigeringen. Är min väg att uppgradera från CS4 till 5 och skaffa ett gtx470 som ska fungera med mercurymotorn? Eller har ni andra tips? 0 Citera
Kimster Postad 16 juli 2011 Postad 16 juli 2011 Bara att uppgradera till CS5 hjälper dig sannolikt. Kan du fixa ett bättre grafikkort på det så, even better. I övrigt gäller det som vanligt att ha bra drivrutiner, och gärna snabba hårddiskar om du nu har många strömmar på en och samma lina. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.