Gå till innehåll

Autostart mode i flash film?


Fredrik Blom

Recommended Posts

Hej!

 

För ett tag sedan klippte jag en film som skulle levereras till en mässa, och då levereras i flash-format (flv-fil). Efter lite om och men gick det bra och filen skickades iväg.

 

Nu har jag fått veta från de som arrangerar mässan, där filmen ska läggas in i en slide-show med olika filmer, att "min" film (och någon mer) inte autostartar i slide-showen, och de ber mig "remove the mode 'press play' at the beginning of the video". Jag har letat på nätet efter information om någon sådan mode eller flagga i flv-filer men inte hittat något. Min gissning hade annars varit en inställning i slide-showprogrammet, men eftersom de inte verkar ha problem med andra filmer så verkar problemet faktiskt ligga i den fil jag har levererat.

 

Är det någon som har några idéer om vad de kan mena och hur man i så fall fixar till det? Kruxet är att filmen exporteras från Adobe Premiere Elements 2.0 som wmv-fil (det enda format som jag kan få ut med tillräckligt bra kvalitet), och sedan har den konverterats on-line (eller med ffmpeg) till flashfil. Och jag kan inte hitta någon inställning som rör autoplay eller "press play"-mode i vare sigg ffmpeg eller den on-line konverterare som använts.

 

Tacksam för all information!

 

M.v.h.

Fredrik Blom

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för snabba svar (som alltid! :) )

 

Har tyvärr ingen aning om vilken slideshow-player de har, men kan försöka ta reda på det.

 

Ska testa appen, men då jag inte har slideshow-playersn så är det svårt att veta om det fungerar eller inte, men det är alltså CUE-points man ska försöka ta bort eller ändra?

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Fick veta att de kör player_flv inbäddad i en vanlig HTML-sida (php-skript som styr vilken fil som ska köras), och av den kod jag såg så hade de inte satt autoplay=1, vilket man enligt den dokumentation jag hittade kan använda. Så jag föreslog det och hoppas att det ska kunna avhjälpa felet. Fortfarande lite underligt varför just min fil inte autostartar dock...

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...