david- Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Redigerade ihop en ny SlowMo-film inatt. Kopierar infon som står på Vimeo. Feel free to comment :) Another try to use my EOS Canon T2i/550D Rebel as a Phantom Flex camera by using the slow motion software Twixtor. Camera: EOS Canon T2i/550D Rebel Lenses: Canon EF 50/1,8 II Sigma 70-300 Music: Brian Tyler - Battle L.A Hymn Thanks to: Samuel Lindberg Elis Waltersson Simon Waltersson 60 fps converted to 4000 fps. Shutterspeed: 1/4000 A tutorial interview can be found here: dslrcinema.com/2011/05/13/slow-motion-twixtor-tutorial-by-david-lindberg/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Mycket fler warpar än i din förra video, fast jag antar att det är rätt ounvikligt när man kör med västska och partiklar. Annars var det ju helt okej :i Du har ju din känsla för compositing. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Mycket fler warpar än i din förra video, fast jag antar att det är rätt ounvikligt när man kör med västska och partiklar. Annars var det ju helt okej :i Du har ju din känsla för compositing. Tack för att du tar dig tid och skriver :) Ja, och jag håller tillochmed om att det är fler warpar men det har två orsaker, jag har saktat ner klippen ännu mer än de andra. Gick ner till 0.1% av original hastigheten på vissa faktiskt. Sen så har jag poppa upp kontrasterna extremt i den här videon, vilket nog gör att de fula warpar man kan se syns ännu bättre ;) Så ja, det är rätt mycket warpar och det är inte bra. Men när man som du säger filmar vätskor och partiklar som rör sig snabbt så är det väldigt svårt att undvika i de flesta scener :) Jag tänkte faktiskt mest och jobbade absolut mest med color gradingen i den här filmen, några åsikter om den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter80 Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Mycket vackert :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts