Mattihp Postad 16 juni 2011 Postad 16 juni 2011 Har tittat lite på standardhållare för min NTG-2 som jag tänkte i vissa fall montera på kameran (ex. intervjuer) medan min zoom sitter fast i en hållare på stativet... Dessa kostar skjortan! Vad finns det för enkla lösningar för att få fast min mick i blixtskon? Eller bör jag istället skaffa ett lättare mikrofonstativ eller någon helt annan lösning? Jag kör DSLR. 0 Citera
Mattihp Postad 29 juni 2011 Författare Postad 29 juni 2011 Finns det överhuvudtaget någon billig blixtskohållare för mikrofon som passar min Canon 550D? 0 Citera
Fredrik1234 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Kanske den här passar DracoSystem Sko-adapter till Canon Video > Kameratillbehör > köp den hos Scandinavian Photo AB 0 Citera
Julia86 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Here we go... Dock inte det billigaste alternativet.. men.. En snabb litet testsetup bara för dig! :) (Har inte hunnit kolla på ljudet än, nyss köpt åbäket.. kameran då...) Miken passa ju perfekt på 550:in t.o.m.! Är Rödes SM3 hållare + Skoadapter->skruvgänga 0 Citera
Mattihp Postad 29 juni 2011 Författare Postad 29 juni 2011 Here we go... Dock inte det billigaste alternativet.. men.. En snabb litet testsetup bara för dig! :) (Har inte hunnit kolla på ljudet än, nyss köpt åbäket.. kameran då...) Miken passa ju perfekt på 550:in t.o.m.! Är Rödes SM3 hållare + Skoadapter->skruvgänga [ATTACH=CONFIG]4853[/ATTACH] Skoadapter - > skruvgänga? o.O Tack för hjälpen! 0 Citera
Mattihp Postad 29 juni 2011 Författare Postad 29 juni 2011 Kanske den här passar DracoSystem Sko-adapter till Canon Video > Kameratillbehör > köp den hos Scandinavian Photo AB Produkter som den var just anledningen till att jag frågade här. Känns galet upptriggat i pris. 0 Citera
Fredrik1234 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 Produkter som den var just anledningen till att jag frågade här. Känns galet upptriggat i pris. Det är bara att vänja dig;-) Betalade över 300:- för en kabel, övergång mini-tele till XLR. 0 Citera
Julia86 Postad 29 juni 2011 Postad 29 juni 2011 42 kr hos Thormann... :) Sån jag har på min hållare... SUPERLUX YA10 - Thomann Cyberstore Sverige 0 Citera
Mattihp Postad 29 juni 2011 Författare Postad 29 juni 2011 Det är bara att vänja dig;-) Betalade över 300:- för en kabel, övergång mini-tele till XLR. Ts. Man ska bara inte vara korkad när man köper så löser det sig. CORDIAL CFM 6 MV KLINKE - XLR KABEL - Thomann Cyberstore Sverige + tele - mini-tele? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.