Jump to content

Delta i ett musikvideo-projekt?

NodScene

Recommended Posts

Tja allihopa!

Färsking är jag här på forumet och mitt egentliga kulturverktyg är musik. Jag ska gå rakt på sak. Jag lirar gitarr i Wild Fields, ett oetablerat rock/pop-band från Lund som snart ska släppa en ny EP. Vi skulle vilja spela in en musikvideo och vi undrar om det finns någon filmskapare i Skåneområdet som skulle vilja vara med i projektet. Kanske inte behöver vara en regelrätt musikvideo där vi bara står och lirar. Det kan också vara en film som narrativt är relativt frånkopplad från musiken.

Blir det en video till vår musik eller video med vår musik som ett element? Både och så klart! Väldigt anspråkslöst, ni har fria tyglar. Inga pengar inblandade. Vi gör det som en kul grej! Det är helt enkelt ge och ta på kreativ nivå. Förslagsvis tar vi låtar från den kommande EP'n och arbetar med de rörliga bilderna utifrån musiken så ser vi om vi kan komma på något spännande.

Någon intresserad? Vår nya EP har inte släppts än men kolla gärna vårt gamla material på http://www.myspace.com/wildfieldsmusic

Vi hörs!