superanders Postad 6 juni 2011 Postad 6 juni 2011 Jag får inte timewarp att funka som jag vill. Jag importerar ett klipp låt oss säga 10 sekunder långt sedan drar jag timewarp filtret till klippet o säger att jag vill att det ska spelas upp 50% av original hastigheten ("speed parametern"). När jag sedan renderar så får jag ett klipp i halva hastigheten men bara halva klippet.. Så istället för ett klipp som egentligen skulle bli 20 sekunder så har jag nu ett klipp som är samma antal 'frames' som orginalklippet. Hur gör man så att hela klippet 'timewarpas' o jag får ett 20 sekunders resultat i slowmotion? (jag vill att mellanbilderna ska räknas fram med rörelsevektorer så timestretch med motion blur osv går fetbort.. det enda jag vet som ger kvaliten jag är ute efter är timewarp. men jag kan ju missat nått.). Tack för hjälpen. /Anders. 0 Citera
Max_H Postad 7 juni 2011 Postad 7 juni 2011 Du måste lägga originalklippet i en PreComp - som är dubbelt så lång som klippet eftersom du vill "förlänga" klippet. Inte helt logiskt, men det är så AE funkar. Notera att du också kan göra Pixel Motion Estimering via vanliga Time Stretch om du slår på Frame Blending i High Quality mode (gäller CS4 och uppåt). Frame Blend switchen har två längen, "taggigt streck, pekandes åt vänster" använder gamla tekniken. "Pekandes åt höger" är nya Pixel Motion tekniken. //Max 0 Citera
superanders Postad 7 juni 2011 Författare Postad 7 juni 2011 Tack. funkar! Jag ändrar också composition settings o förlänger klippets längd. /Anders 0 Citera
storyteller Postad 3 augusti 2011 Postad 3 augusti 2011 Tänkte precis skriva samma sak som MAX men du hade ju redan fixat det.. Men som Max skrev, det är fan inte logiskt men på nått sätt måste det ju finnas en anledning till varför dem gjort så :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.