Gå till innehåll

Hur låter den här kombinationen?


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Har max 10 att lägga på ljuinspelnings-utrustning! Tänkte så här:

 

Fostex FR 2Le Begagnad 3000:-

Röde NT-G2 2000:-

3M Röde Bom 1500:-

Röde Blimp 2000:-

Mikhållare 500:-

Kabel o minne 1000:-

----------

ca 10

 

Hur tycker ni att det låter? Andra förslag?

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Bingo..!! Hoppades på svar från dig eller från Luzer. Då känner jag mig ganska säker på att jag inte satsar på helt fel prylar i alla fall! Jag vet (eller har fått för mig..!!) att ni två har superkoll på ljudbiten. Tror inte att det ingick, men det är möjligt att det gjorde det.

 

Tack

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Tips med kabelbiten, om ni ska ha en som separat spelar in ljudet så kör med en längre och en kortare xlr kabel. Den korta ska vara lite längre än bommen i längsta läget, och den längre från den som bommar till fostexen. Då är det lätt att först lägga ut den längre kabeln dit där bommaren ska stå, sedan koppla in sig när man är på plats. Om det är samma som bommar som håller fostexen på magen så behöver ni bara den "korta" kabeln. Och försök att ha ett system så ni rullar upp resterande kabel på ett smart sätt, karbinhakar är populära, så inget släpar i golvet så man lätt kan röra sig utan att snubbla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...