Nilsson Postad 17 maj 2011 Postad 17 maj 2011 Grejen är den att vi skulle bara testa effekter, så kom gärna med nå tips om effekterna, handlingen är mindre noga. Youtube: 0 Citera
Fürni Postad 18 maj 2011 Postad 18 maj 2011 Effekterna var tyvärr... rätt usla, om jag skall vara ärlig. Mynningsflammorna var överopaka, röken såg väldigt artificiell och inklistrad ut, och kulhålen såg rent förskräckliga ut. Däremot så får jag ta och säga att ni lyckats väldigt bra med själva filmningen - det var faktiskt ett riktigt snyggt actionfoto! 0 Citera
Nilsson Postad 18 maj 2011 Författare Postad 18 maj 2011 Härligt! nemen helt klart, har kollat på ett dussin tutorials nu och de är fasen svårt, men övning ger färdighet... tack för kritik, vet jag lite mer vad jag ska lägga energi på =) 0 Citera
Quantum Postad 18 maj 2011 Postad 18 maj 2011 Håller med Fürni.. För att gå in på detaljer så är det bästa sättet att få realistiska effekter att göra research. Om du skjuter mot en dörrkarm så går den i bitar där projektilen träffar. Och utöver det som Fürni skrev så måste ni börja arbeta mer med ljuset. Lägga på en glow på en mynningsflamma ser platt ut så försök att få ljuset som uppstår från mynningsflamman mer in i scenen. Svårt att förklara men jag hoppas du förstår. För övrigt gillar jag idén med att inte ha vapen. Alla ungar ska springa och leka macho med soft air guns så det är soft med lite omväxling i action-klippen för en gångs skull. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.