najje Postad 12 maj 2011 Postad 12 maj 2011 Vart kan jag söka bidrag att göra en dokumentärfilm utomlands? Jag var inne på filmbasen men jag bor i Småland, fattade som att jag inte kunde söka då. 0 Citera
shinichi7 Postad 16 maj 2011 Postad 16 maj 2011 Vi er Norges største uavhengige tilbyder av forbrukslån uten sikkerhet og vi finner det beste forbrukslån for akkurat deg. Centum Finans samarbeider med de 6 beste bankene for forbrukslån i Norge. Du sender inn kun en søknad for forbrukslån og vi tar jobben videre med å finne det beste lånetilbudet. 0 Citera
Spassy Postad 8 september 2011 Postad 8 september 2011 Jag undrar samma sak. Jag går i trean på gymnasium och min största dröm är att besöka Kuba. Kuba är ett mycket vackert land som verkligen är intressant. Jag ska göra ett projektarbete och jag älskar att göra film, så min idé är att resa till Kuba och dokumentera hur det riktiga Kuba är, bortom böcker, internet och historier. Jag tänkte att jag skulle skapa som en dagbok och visa hur tillståndet i landet är, kulturen, regeringen, landskapet, min upplevelse etc. Problemet i det hela är det ekonomiska, och även om Kuba är ett ganska fattigt land, så är det rätt dyrt. Jag undrar om det vore möjligt att bli sponsrad ekonomiskt till den här resan och det här projektet så att jag kan fullfölja min dröm att besöka Karibiens pärla. Vem kan jag kontakta här i Sverige som kan ge ekonomiskt stöd? 0 Citera
Mr A Postad 10 september 2011 Postad 10 september 2011 SFI SVT De regionala film-resursorganisationerna som Film i Skåne, Film i Väst, etc. Prata med dom åtminstone för att ta reda på vilka som skulle vara intresserade. 0 Citera
Spassy Postad 10 september 2011 Postad 10 september 2011 Okay, har du någon exakt länk till dessa eller kontakt information? Jag skulle kunna googla och kolla på deras hemsida, men om det ligger krångligt till, skulle jag uppskatta om du kunde berätta för mig, om du vet som sagt. 0 Citera
Sarista Postad 10 september 2011 Postad 10 september 2011 hur mycket brinner du egentligen för ditt projekt om du inte orkar googla? 0 Citera
Spassy Postad 11 september 2011 Postad 11 september 2011 Jag har googlat, men jag kollade bara om han hade länkarna på sin dator. Varför blir alla så förbannade då någon bara frågar om man kan få några länkar snabbt om de har dem? 0 Citera
Mr A Postad 12 september 2011 Postad 12 september 2011 Okay, har du någon exakt länk till dessa eller kontakt information? Jag skulle kunna googla och kolla på deras hemsida, men om det ligger krångligt till, skulle jag uppskatta om du kunde berätta för mig, om du vet som sagt. Ingen aning om svt. Men eftersom du bor i Ö-vik så antar jag att du ska kontakta dokumentär/kortfilms ansvarige på Filmpool Nord, tror jag: Riktlinjer och regelverk « Filmpool Nord Men om Filmpool fungerar som Film i Skåne så måste du ha ett registrerat produktionsbolag, och bidraget du får (om du får det) ska spenderas i regionen. Bara så du vet. Men brinner du verkligen för det bör du åtminstone ringa och fråga om hjälp eller kontakter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.