Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

filma om! :)

Hela filmen utan regn hade vart ett rent roto-projekt. då chroma duken är ganska svag, och hela objektet har mer än 50% samma färg i sig. dessutom med regn med som är blurat och genomskinligt i förgrunden så blir det väldigt svårt för det går inte att rota regn. det måste keyas. blurade saker över huvudtaget i förgrunden är grymt svårt. för att få till det bra lär du rota och keya i många lager och blanda ihop det. men inte ens det kommer bli bra. du kan ju lägga till regn i post, men det kommer int ekunna dölja alla detaljer från bilden.

jag skulle inte ta mig an det här projektet för det är flera dagars arbete, och mycket stor sannolikhet att det ändå inte blir bra.

det är ju en ganska enkel vinkel så tipset är att du filmar om mot chromaduk men utan regn.

Postad

Nja, hade inte tänkt mig att lyckas bevara regnet över chromat, snarare ersätta maska/städa upp det helt & matcha med digitalt/droppar på linsen osv. Tagningen som sådan är perfa, det går inte fejka på annat sätt (i alla fall inte nollbudget).

En trackad soft mask känns inte långsökt, är ju inte direkt en massa blåsande hår vi snackar om. Fast, dock, har jag absolut noll koll. Men nej, räknade inte med att rota dropparna :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...